Скрипторий: Alseta (divine mysteries) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Deity - alseta (divine mysteries)

Назад к списку всех объектов Divine Mysteries
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Deity - alseta (divine mysteries)

Alseta
Deity
Source Divine Mysteries
pf2.ru note: information from here can't be displayed due to license restrictions. It will be reworked and added later.
Category Other Gods
Edicts offer to protect passageways and guide others through transitions, treat all other beings with courtesy and respect
Anathema destroy a door or block a path for personal gain, stop transition without good reason
Areas of Concern doors, portals, thresholds, traditions
Religious Symbol two faces in profile
Sacred Animal tortoise
Sacred Color(s) brown, gray
Pantheons/Covenants Guardians of the Sacred Self, Sovyrian Conclave

Devotee Benefits

Divine Attribute Intelligence or Charisma
Divine Font heal
Divine Sanctification can choose holy
Divine Skill Diplomacy
Favored Weapon dagger
Domains change, magic, protection, time
Alternate Domains vigil
Cleric Spells 1st: anticipate peril, 2nd: knock, 4th: translocate

Divine Intercession

The Welcomer is a patient goddess that rewards her followers. Incurring her wrath through discourtesy, lack of respect or intentionally making doors unpassable for any reason other than preventing harm can lead to reprimands that range from annoying to frustrating.
Source Gods & Magic - Web Supplement
Minor Boon: Alseta's guiding hand aids your journeys. Once, when employing teleportation magic, you appear exactly on target, even if you used a notoriously imprecise spell like plane shift. Alseta typically grants this boon for extremely consequential magical travel, especially when time is of the essence.
Moderate Boon: New doors open themselves for you. You can cast knock once per day as a divine innate spell.
Major Boon: You transition unimpeded through the world. You can open any door or portal simply by placing your palm upon it with a single Interact action, even if it's locked or magically sealed, and you can enter any open door or threshold, even if it's magically warded to prevent entry. This doesn't overcome the locks and magic of artifacts, deities, and similarly powerful effects.
Minor Curse: Doors jam and locks stick when you try to open them. It takes 3 Interact actions for you to open even an unlocked door, and each attempt to Pick a Lock takes you 2 rounds instead of 2 actions.
Moderate Curse: Crossing thresholds becomes daunting. Whenever you move through a portal, gateway, or door, you gain the sickened 2 condition. Magical travel is even more exhausting; after traveling via teleportation, plane shift, or the like, you also gain the fatigued condition until you get a full night's rest.
Major Curse: Transportation magic no longer works for you. You cannot be transported by any magical means, nor can you transport, conjure, or summon others. Even extradimensional spaces like bags of holding are inaccessible and unusable to you, as using them requires magical transportation to the extradimensional space.